• boxsong99 posted an update 1 year, 11 months ago

    به روش های مختلفی که به کمک مواد و پودرهای مخصوص یا قالب های ناخن مصنوعی تلاش میشود تا شکل طبیعی ناخن و قد آن دچار تغییر شده و بهتر جلوه کند، کاشت ناخن گفته میشود. در این نوع کاشت ناخن ، روی ناخن طبیعی لاک های ژل مخصوصی می زنند . این نوع از کاشت که دارای دوام متوسطی است و نیازی به سوهان کشی ندارد و ظاهری بسیار طبیعی به ناخن های فرد می بخشد. یکی از روش های کاشت ناخن است که به شکل سنگ مرمر می باشد.

    بعد مواد ضد قارچ را روی ناخن‌های طبیعی خود بریزید و سپس قالب را روی ناخن خود قرار دهید و کمی فشار دهید. پس از چند ثانیه قالب را از روی ناخن بردارید و طراحی آن را شروع کنید. برای کاشت ناخن در خانه بهتر است از روش هایی استفاده کنید که پس از موادگذاری نیازی به سوهان کشیدن نداشته باشند. از جمله این نوع کاشت ناخن ها می توان به کاشت ناخن قالبی با پودر آکریلیک، کاشت ناخن با پلی ژل، لمینت ناخن اشاره کرد.

    در این روش نسبت به روش های دیگر کاشت ناخن مواد بیشتر مصرف میشود. در کاشت ناخن با ژل باید مخلوط شما از قوام متعادلی برخوردار باشد. اگر کاشت ناخن با ژل شما خیلی خیس بود می توانید یک طرف براش را روی حوله بزنید تا متعادل تر شود.

    در این روش کاشت، فرمر را که جنس کاغذی دارد روی ناخن‌ها قرار می‌دهند و بعد مواد مورد نیاز را روی آن قرار داده و در نهایت با استفاده از ژل و پودر‌های رنگی روی ناخن استفاده می‌کنند. در این روش، ابتدا باید اطراف ناخن با استفاده از الکل ضد عفونی شود. پس از آنکه انتخاب کردید چه اندازه ناخنی می‌خواهید، ناخن‌ها با زاویه 45 درجه به مدت 29 ثانیه باید روی ناخن اصلی فشار آورده شوند و بعد با سوهان کوتاه شوند. سپس تمام سطح ناخن را با چسب یا صمغ میپوشانند و پس از آن ناخن را در پودر ناخن وارد میکنند و پس از 5 ثانیه خارج می‌کنند. پس از خشک شدن پودرهای اضافه از ناخن گرفته می‌شود و بعد دوباره به ناخن چسب زده می‌شود. به طور کلی ۴ نوع پودر برای کاشتن ناخن ها وجود دارد که به دو دسته پوشاننده و غیر پوشاننده تقسیم می شوند.

    در روش‌های کاشت می‌توانید از سلیقه خود در هنگام گذاشتن مواد استفاده کرده و طرح دلخواه خود را ایجاد کنید. در این کاشت و همچنین روش‌های دیگر کاشت‌ ابتدا باید یک مانیکور خشک انجام دهید و سپس ناخن را با یک بافر صاف کنید، سپس ماده ضد قارچ بزنید و نوک ناخن را بلند کرده و بچسبانید. کاشت بیبی بومر یا آمبره به کاشتی گفته می شود که در آن از دو رنگ مواد استفاده می شود و این دو رنگ در محل تلاقی در هم اصطلاحا فید یا محو می شوند. این کاشت ناخن معمولا با ترکیب دو رنگ هلویی و سفید اجرا می شود اما محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید از هر رنگ پودری که دوست دارید استفاده کنید.

    در کاشت ناخن پودری از پودر اکریلیک استفاده می شود که انواع مختلفی دارد. کاشت ناخن با پودر به تنهایی زیرشاخه های زیادی دارد از جمله کاشت ناخن با پودر کلیر، کاشت ناخن هلویی، کاشت های گریم، کاشت بیبی بومر، کاشت ماربل و کاشت فرنچ. زیبایی دست ها در درجه اول به پوستی نرم و لطیف و سپس به یک مانیکور خوب برای ناخن ها بستگی دارد.

    در این روش ابتدا پودر گچی را بر روی ناخن قرار می دهند و بر روی آن خط های نا متوازن با لاک مشکی می کشند سپس با استون یا لیکویید بر روی رنگ مشکی رگه هایی مانند سنگ مرمر ایجاد می کنند. این نوع کاشت برای افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند مناسب است زیرا به علت بد مزگی مواد و کنده نشدنش این عادت از سر آن ها می افتد. افرادی که به مواد کاشت ناخن حساسیت دارند و پوست آن ها دچار اگزما می شود باید هر چه سریع تر کاشت ناخن را بردارند. طبق نظر اغلب مراجع تقلید و فقها، اگر کاشت ناخن زینت محسوب شود باید دست ها را از دید نامحرم پوشاند. البته علما زینت بودن یا نبودن کاشت ناخن ها را به تشخیص عرف جامعه واگذار کرده اند. یکی از گزینه های پرکاربرد و پرطرفدار در کاشت ناخن طبیعی، استفاده از پودر هلویی است.

    کاشت پودی نسبت به روش های دیگر دوام و استحکام بالای داشته و البته زمانبر هم می باشد. در واقع برای انجام این کاشت حدود 5/1 تا 2 ساعت زمان لازم است. در روش کاشت ناخن بیبی بومر همزمان از دو رنگ برای قسمت رشه و نوک ناخن استفاده می شود. البته این دو رنگ باید با هم ادغام شود و هیچ مرزی بین آنها مشخص نباشد تا حالتی تنالیته ایجاد شود. به همین دلیل با ایجاد رنگ تیره و روشن و تنالیته به این روش، کاشت هایلات می گویند.

    قیمت کاشت و ترمیم ناخن بانوان علاوه بر مهارت آرایشگر و شهرت او یا سالن آرایش و زیبایی‌اش، به نوع کاشت ناخن بستگی دارد. کاشت ناخن موجب زیبایی دست‌های خانم‌ها می‌شود و می‌تواند مناسب افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند هم بسیار مناسب باشد. در این روش کاشت از هیچ‌گونه پرایمر یا لیکویید استفاده نمی‌شود به همین علت این روش یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای زیباتر کردن ناخن‌ها است. این روش مناسب خانم‌های بارداری است که می‌خواهند ناخن‌های زیبا داشته باشند. ناخن‌ها قابلیت تغییر پذیری دارند که با انجام خدمات هنرمندانه و زیبایی مخصوص ناخن‌ها میتوانند جلوه‌ای زیبا به خانم‌ها بدهند.

    اما استفاده زیاد از دستگاه UV که برای خشک شدن لاک ژل مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند باعث بروز بیماری های پوستی و سرطان شود. کاشت بیبی بومر یکی از روش های بسیار زیباست که در آن از دو رنگ استفاده می شود. به طوری که رنگ ها در وسط ناخن ها با هم ادغام می شوند و یک هایلایت زیبا را ایجاد می کنند.

    تروما یکی از شایع ترین علل بروز خونریزی مویرگ های ناخن است. اندوکاردیت یکی از بیماری های قلبی می باشد که گاها منجر به بروز خونریزی اسپلینتر می شود. پسوریازیس نیز یکی دیگر از بیماری هایی است که منجر به خونریزی اسپلینتر می شود. ⦁ اطمینان حاصل کنید که ناخن استریل شده است، زیرا اگر تمیز نباشد احتمال انتقال قارچ یا هر بیماری دیگری که از طریق پوست یا خون منتقل می‌شود را افزایش می‌دهد. مزایای مانیکور و پدیکور بیشتر از شرایط جسمی و ظاهری ناخن‌ها است. بعضی اوقات رفتن به آبگرم اختصاص دادن زمانی برای تمرکز روی خودتان است.

    ژلیش ناخن کاشت ناخن برای خانم‌هایی که عادت به جویدن دارند و یا ناخن‌هایشان ضعیف و شکننده است بسیارمناسب می‌باشد. از دیگر عوارض ناخن کاشتن می توان به ایجاد حساسیت به چسب یا مواد کاشت اشاره کرد. همچنین، اگر هواگیری به درستی انجام نشود می تواند منجر به زرد شدن رنگ ناخن های شما شود.

    کاشت ناخن به افرادی که سابقه بیماری های عفونی در ناحیه ناخن هستند پیشنهاد نمی شود. چرا که پیشرفت بیماری و عود کردن عفونت را از چشم دور نگه می دارد. از نظر کیفیت کاشت ناخن نسبت به لمینت کردن بهتر است اما لمینت دوام بیشتری دارد. برای داشتن یک تجربه خوب از پدیکور ابتدا دست ها و پاهایتان را با آب و صابون خوب بشویید. سپس ناخن ها را کوتاه کرده و از سوهان دستی برای مرتب کردن آن استفاده کنید.

    مرتب بودن ناخن ها و داشتن ظاهری یکدست و زیبا نقش بسیار مهمی در افزایش اعتماد به نفس افراد خواهد داشت. یکی از این روش ها کاشت ناخن هلویی است که یکی از پر طرفدارترین روش ها برای کاشت ناخن در صنعت آرایش شناخته شده است. کاشت ناخن هلویی بالقوه دارای رنگ است که کار افراد را آسان تر نموده نیاز به زدن لاک ندارد.